Sneeuwcirkels en graancirkels

In de nieuwsbrief van Pan Sophia stond deze week een prachtige foto van een sneeuwcirkel. Ik plaatste hem op mijn bureaublad en geniet er elke keer opnieuw van. Ik wil die foto graag delen. Kijk, zei ik tegen onze kleinzoon. Mooi hé? En ik ging ervan uit dat die sneeuwcirkel een afdruk was zoals die ook ontstaan bij graancirkels. Met een kleine variatie: Mooi niet. Want toen ik toestemming kreeg om de foto op mijn blog te zetten stond er in de mail: Ongelofelijk dat dit door mensenhanden gemaakt is, toch?...


Door Simon Beck gemaakte sneeuwcirkel in de Zwitserse Alpen 
Bron: nieuwsbrief januari 2013 Pan Sophia

Sneeuwcirkels door Simon Beck
 
Ik bleef nog even in mijn ongeloof hangen en schreef blij terug: Heeft hij de sneeuwcirkel zelf gemaakt? Geen vergelijkbaar fenomeen als de graancirkel en daarvan een foto gemaakt?   Kijk, als ik de tekst onder de foto goed gelezen had had ik dat kunnen weten. Ik vond nog meer moois van de maker internet (1).

Graancirkels

Om even bij bij het thema aan te sluiten: tijdens een vakantie in 1997 vonden we een graancirkel in de vorm van een enorme sneeuwvlok bij Sillbury Hill. Die graancirkel was wel echt in het landschap ontstaan. Daar ga ik in ieder geval van uit. Want ook hier zijn de meningen verdeeld en ik kan dit niet checken. Zelf ontstaan of zelf gemaakt? Wie het weet mag het zeggen. Feit is dat ze er liggen :-).


Daar ligt hij dan: een reuzegrote sneeuwvlok


Het graan ligt echt gebogen



(1) Hier vind je nog meer foto's van sneeuwcirkels gemaakt door Simon Beck :-)

Websites



Reacties

Een reactie posten